رضوى الشربينى تبحث عن عريس جاد

رضوى الشربينى تبحث عن عريس جاد




معروف عنها إنها بتكره الرجالة وبدافع عن الستات حتى لو كانوا عاملين إيه؛وكتير جوازات فشلت بسببها وبسبب كلامها ونصايحها للستات لأنها كانت بتقويهم على أزواجهم؛ولهذا السبب أخذت على السوشيال ميديا لقب"خرابة البيوت"من الرجال الذين يحاربون تصرفاتها.
رضوى عايشة دور الاسترونج اندبندنت ومان وإنها هتقدر تكمل حياتها  لوحدها بدون رجل.وشايفة إن الرجل مالوش لازمة فى حياتها؛وبتحاول تزرع هذا المبدأ فى بنات وستات كتيير وبتحرضهم على الطلاق لأنها دائما بتقول إنه لايوجد أى حاجة تجعل ست تتقبل وضع لم يعجبها.

من هى رضوى الشربينى؟

هى نصيرة المرأة؛وضد أى رجل عموما؛لدرجة إنه فى يوم ما قدم محامى ضدها بلاغ بأنها بتحرض النساء على العصيان ومسؤلة عن تفكيك وحدة نسيج المجتمع المصرى.

طلعت شائعات كثيرة عنها أنها تسببت فى خراب بيوت كتير فى مصر وبعيداً عن كل هذا الكلام؛وبعيدا عن نصايحها للستات فجأة غدرت بكل متابعينها؛لأنها من الواضح إنها لقت فارس أحلامها وهتشاركه حياتها ومن الممكن أن محتوى برنامجها يتغيربعد أيام ويبقى كيف تصلحى علاقتك بزوجك أو خطيبتك.

رضوى طلعت قالت"أنا استاهل رجل يحطنى جوة عينيه؛ويعرف قد إيه أنا غالية ويقدر اللى أنا بعملهوله ويشكرنى عليه؛استاهل سند وضهر وحب؛أنا استاهل.."

هذه الكلمات قالتها رضوى الشربينى من هنا والدنيا اتقلبت عليها من هنا وإلى هذا الوقت لم يعرف المتابعين هل هذه نصيحة من ضمن نصايحها للبنات ولا هى فعلاً بدور على عريس وهتدخل عش الزوجية للمرة الثانية قريب.

رضوى كانت صرحت قبل ذلك أكثر من مرة وقالت: إنها لم ترفض مبدأ الزواج؛لكنها منتظرة الشخص الذى يقدر نجاحها؛ويقدر يعوضها عن كل الذى حدث لها فى حياتها؛وعندها شرط فى شريك حياتها أنه لم يكن متزوج.قالت هذا الكلام فى حلقة من حلقات البرنامج"فى ست تقبل إنها تتزوج رجل متزوج؛لكن أنا لااقبل ده مهما حصل".

شائعات عن رضوى الشربينى:

رضوى بالرغم من أنها دائما ضد الرجال إلا أن شائعات إنها مرتبطة أو متزوجة فى السر بتطاردها دائما؛ومن فترة لم تكن بالبعيدة  قالوا عنها شائعة أنها متزوجة زوج الإعلامية منى الشاذلى ؛وغير هذا ارتبط اسمها بشخص مغربى وقالوا عنها أنها متزوجاه فى السر. ونفت رضوى هذا الكلام فى المرتين بعدم ارتباطها بهذه الأشخاص وأنها لم تتزوج فى السر نهائيا.

وقالت: إنها لو قررت أن تأخذ هذه الخطوة أكيد الزواج سيكون فى العلن؛وكثير من الرجال يرون أنها بتلعب على أوجاع الستات؛ونفسها إن الستات كلهم يطلقوا؛ويركبوا معاها فى مركب نصرة المرأة التى وصلتها للطلاق من زوجها قبل ذلك.

وجزء آخر يرى أنها شخصية ناجحة وقدرت تتغلب على كل مشاكلها وحققت نجاح كبير إلى إن وصلت أنها تبقى واحدة من أشهر الإعلاميات فى مصر؛لكن الأغلبية العظمى من الرجال نفسهم إنها تبعد عن تحريض الستات على الطلاق.

إرسال تعليق

أحدث أقدم